Відділ освіти Приморської районної адміністрації
Одеський дошкільний навчальний заклад "Ясла-садок" № 75
Море, море, мир бездонный, пенный шелест волн прибрежных...
2010 рік м.Одеса
Підготовлено: завідуючою дошкільним навчальним закладом "Ясла- садок" № 75 Халєєвою Л.Г., вихователем дошкільного навчального закладу "Ясла-садок" № 75 Кононенко Л.М., вихователем дошкільного навчального закладу "Ясла-садок" № 75 Федорковою О.Ю.
ПРОЕКТ "ЧОРНЕ МОРЕ"
(робота в тематичних куточках)
Обґрунтування вибору теми.
Ми, одесити, живемо в чудовому місті Одеса, що розташоване на березі Чорного моря. І коли ми знаходимося біля моря, проходимо вздовж берега, то так і хочеться доторкнутись до води, впіймати набігаючи морську хвилю, а ще більше – зазирнути в глибини моря, а раптом там буде якась таємниця, щось нове та невідоме!
Діти дуже спостережливі, допитливі та уважні, інколи вони помічають те, що не помітить доросла людина. Вони багато знають про мешканців моря з телевізійних передач, з книг, екскурсій, розмов дорослих, але уявлення про них вимагають уточнення, деталізації, упорядкування. Тому в нас і виникла ідея цього проекту і оформлення тематичних куточків як в групах, так і на майданчику, що дуже актуально в літній оздоровчий період для дітей дошкільного віку.
Підготовча робота
Створення тематичних розвивальних куточків в групах та на майданчику.
В групах: в центрі "Космічного виховання" підготувати наглядний та демонстративний матеріал: кольоровий глобус планети Земля, чотири стихії Землі – стихія "Вода", устаткувати ілюстрації з зображенням моря, кораблів, морських мешканців, муляжів морських тварин, риб, морські іграшки, книжки, аудіо та відео матеріали.
На майданчику :спільним зусиллями вихователів , дітей та батьків підготувати матеріал( різнокольорові прапорці, надувні кульки), для прикрашення літньої веранди в формі пароплава . Декорувати морський куточок (блакитна тканина –море, пісок, коралі, морські раковини та зірки, муляжі морських тварин), підготувати спортивне обладнання для рухливих ігор, естафет.
Форми роботи
Одночасно можуть приймати участь кілька груп дітей, а також проводяться групові, підгрупові та індивідуальні заходи.
Робота з дітьми на тематичному майданчику та куточках
- Ранковий збір на майданчику;
- вітання дітей "як моряки";
- ранкова пісня "У Чорного моря"
- правило: " як берегти Чорне море", правила поведінки на воді, на березі, на морському транспорті;
- пальчикова гра "рибки та крабики";
- вправа-імітація "Акули і дельфіни"( дихальна гімнастика);
- бесіда на тему: "Що цікавого я можу розповісти про море";
фізхвилинка "Морські хвилі" під звуки аудіо запису "звуки моря
Планування роботи
Центр навичок практичного життя
- Переливання води (щоб почути звуки води);
- переливання води кухлем у велику овальну миску( робимо море);
- пошук у мисці з водою камінців та мушлів (дослідники морського дна);
- виготовлення солоної (морської води);
- пересипання піску з відеречка в миску з водою( робимо морське дно);
- ходьба з переноскою невеличких камінців ( робимо морські скали).
|
- Дослідження морських камінців, морських зірок на колір, форму, тактильність, вагу;
- порівняння морських камінців за розміром ( 10 штук) від самого великого до самого маленького.
Центр математики.
- Порахувати рибок, морські камінці;
- складання та вирішування задач про рибок, дельфінів;
- вимірювання довжини рибок, водоростів, порівняння;
- підібрати пари з кількості морських мешканців та чисел.
- Підбір пар морських мешканців;
- підбір пар " картинка – об’єкт,";
- підбір пар " картинка – слово";
- копіювання слів по темі;
- робота з рухливим алфавітом до теми " Чорне море";
складання слів, речень, невеличких розповідей за зразком;
- зробити книгу – буклет " Чорне море";
- слухання та переказ розповідей, казок на дану тему;
- вивчення та художнє читання віршів, приказок;
- поповнення словникового запасу словами на морську тематику;
- послання нащадкам.
- Розглядання глобусу, карти, вивчення розташування та назв океанів та морів планети Земля;
- мешканці Чорного моря;
- екологія Чорного моря;
- Червона книга флори та фауни Чорного моря
- Відвідування краєзнавчого музею;
- слухання пісень про Одесу, Чорне море, моряків;
- слухання класичної музики;
- знайомство з картинами Айвазовського;
- малювання " Морський пейзаж";
- аплікація " Морське дно";
- ліплення " Морські тварини";
- виготовлення з природного матеріалу на морську тематику;
- конструювання з кольорового паперу " Пароплавчик";
- будівництво морського транспорту.
- Розучування вправ для морської зарядки " Морячки";
- розучування вправ для морської зарядки " Рибки";
- розучування рухів для рухливих ігор: "в човнику, плавець, дельфінчики, крабики та інші",
- розучування полу рухливої гри " перетягування канату",
- лазіння вверх по канату, по вірьовочній драбині
- творча гра "Море хвилюється;
- ходіння босоніж по морським камінцям..
- Тематичні та сюжетно – рольові ігри з використанням атрибутів, виготовлених в центрах мистецтва та
будівництва;
- підготувати " Свято Нептуна";
- розучити рухливі ігри " Риболовля ", " Рибаки та рибки ";
- настільно – печатні ігри " Морське доміно ", " Чий будиночок", " Якої рибки дітки";
- гра – драматизація за казкою О.С.Пушкіна "Казка про рибалку та рибку."